Calvin Klein One – prvi unisex parfem koji je prodrmao svijet

Ovo je strogo muško. Ovo je strogo žensko. Cvijeće i nježne arome rezervirani su za žene, a amber i intenzivni mirisi za muškarce. E pa, to je možda vrijedilo do 1994. i do pojave Calvin Klein One, prvog unisex parfema u povijesti.

Muško je žensko i žensko je muško

Devedesete. Godine u kojima je imidž drvosječe u kariranoj košulji i jeansicama postao simbol seksipila. Godine su to u kojima je i „pidžama-look“ postao potpuno prihvatljiv, čak i poželjan. Ukratko, godine grungea. Bilo je moderno biti bljedunjav i imati taj neki „boležljivi“ izgled.

Široke hlače s mnoštvo džepova, bijela majica i obvezna, već spomenuta, karirana košulja. Nosili su to i dečki i cure. Svi su izgledali – isto. Godine su to u kojima se polako počinje brisati granica između onoga što je tipično muško i tipično žensko. Baš u tom periodu javlja se Calvin Klein One. Teško je reći je li trend brisanja razlika između muškog i ženskog prethodio parfemu ili je CK One sve pokrenuo. Kako god, parfem je bez dvojbe zapečatio cijeli jedan pokret i razdoblje.

Žene su (bile) veći korisnici

Kada se pojavio, CK One je bio opisivan onim što on nije. A nije bio težak ni pretenciozan. Nije bio inspiriran Francuskom, kolijevkom lijepih i profinjenih parfema. Bio je inspiriran svakodnevicom. Nije imao miris po beskrajnim cvjetnim poljima Provanse. CK One je, po prvi put u povijesti, mirisao na jednostavnost, ležernost, slobodu i na osjećaj pripadanja. Pripadanja zajednici koja je do tog trenutka bila smatrana čudacima.

Iako je označen kao unisex parfem, činjenica je da su ga ipak više koristile žene. Parfem je to koji je čist, svakodnevan, lagan. Kada je riječ o aromama, u jednostavnoj bočici skupile su se arome naranče, limuna i ananasa. Iako na početku, na prvi špric, podsjeća na sapun (to je ta čistoća koju promovira), kasnije se lagano otvaraju drvenaste arome sandalovine i cedra pomiješane s cvjetnim notama.

CK One i veliki povratak 2012.

Mladost, bezbrižnost, jednakost. Brisanje razlika. Promoviranje slobode i ležernosti. Kada bi CK One mogao govoriti, njegov bi životni stav sigurno bio „Kako ćemo? Ma, lako ćemo“. Međutim, kako su se devedesete bližile kraju, dolazila su neka nova vremena i neki novi trendovi. OK, sada je jednakost između muškaraca i žena (u mirisnom svijetu) bila uspostavljena i bilo je vrijeme na povratku klasicima.

Početkom ovog tisućljeća u modi su bili sladunjavi parfemi. Vanilija i cvijeće bili su glavni sastojci gotovo svakog mirisnog pripravka. CK One izgubio je popularnost u svojoj društvenoj poruci (miris je, jasno, ostao i dalje neodoljiv njegovim korisnicima). Međutim, 2012. godine CK One vraća se na scenu. Ovoga puta u formi kozmetičke linije.

Izbacuje tako na tržište 130 proizvoda! Zadržavši svoju jednostavnost i minimalizam, brend je s potpisom svoje revolucionarne uspješnice iz 1994. plasirao proizvode poput rumenila, sjenila za oči i veliku količinu – ruževa za usne.

Naravno, sve to nije bilo ni blizu uspješno kao prvi unisex parfem u povijesti. Najveći korisnici ovih novih proizvoda bili su svakako nostalgičari, grungeri koji su zapravo u svojoj mladosti živjeli sve ono što promovira CK One. Međutim, dok je njih i dok je onih novih generacija zaljubljenih u slobodu i ljepotu svakodnevice, CK One će biti i ostati jedan od najpopularnijih parfema na svijetu.