Ključne razlike između niche i mainstream parfema

Cvjetni, orijentalni, puderasti, voćni… Dok su to kategorije parfema koje svaki nos može prepoznati, razlike između niche i mainstream parfema malo tko razumije. Pa, razriješimo i tu dilemu.

Mainstream parfemi nemaju miris kiše na asfaltu

Niche parfemi su, laički rečeno, više fancy. Kada se stvara neki novi niche parfem, cilj je stvoriti neviđenu i posve inovativnu kombinaciju mirisnih nota i aroma. Naravno, svakom parfemu je cilj biti kao nijedan prije njega, ali kod niche parfema to je posebno uočljivo.

Kod bilo kojeg parfema te vrste, cilj je u bočicu pohraniti, ne samo miris, nego i – priču. Tako će većina njih imati miris pokošene trave, kiše na asfaltu, knjiga na prašnjavim policama. Neki idu toliko daleko da kažu kako su njihovi niche parfemi inspirirani mirisom krvi ili pak znojnih muških butina. Takvo što se sigurno nikada neće naći u Guccijevoj mirisnoj liniji.

Niche parfemi uvijek dolaze u limitiranim izdanjima

Baš zato što su tako posebni, niche parfemi se nikada ne proizvode “u hektolitrima”. Većina njih je limitirane proizvodnje, i to u dvoznamenkastom broju bočica. Zamisli da svega dvadesetak bočica nekog parfema bude raspodijeljeno na čitav svijet. Upravo je to slučaj s niche pripravcima. Osim toga, mnogi niche parfemi se proizvedu samo jednom. Nakon te jedne linije, moguće je da se od istog proizvođača pojavi sličan proizvod, ali nikada isti.

Razlog tomu je taj što se za niche parfeme sastojci biraju pomnije. Tako, recimo, cvijet jasmina iz 2016. godine nije isti kao onaj iz 2019. zbog čega kreatori takvih parfema naprosto ne mogu (i ne žele) više nikada napraviti isti parfem.

Fancy parfemi su kao fine dine restorani

Katkad se može učiniti kao da su niche parfemi obavijeni velom tajni. Nitko za njih ne zna, nisu nikakva zvučna imena, ne ulažu u marketing, nemaju “vrišteće” reklame i sl. Njima to, zapravo, ni ne treba. Njima je zadovoljan korisnik koji se zaljubi u priču parfema i u sve ono što se nalazi izvan samog mirisa najbolja reputacija koju nijedna reklama niti oglas ne mogu pobijediti.

Osim toga, svaki niche brand teži ka tome da ima isključivo jednog parfumera. To je kao u ekskluzivnim restoranima u kojima se na večere dolazi zbog nekog slavnog kuhara, odnosno chefa kuhinje. Kada taj kuhar otvori ili prijeđe u novi restoran, za njim dolaze i svi sladokusci iz restorana prije.

Mainstream parfemi puno su dostupniji

Mnogi će reći kako su niche parfemi profinjeniji i kvalitetniji. Zbog svoje recepture i načina pripreme, oni zasigurno jesu specifičniji. Međutim, to nipošto ne znači kako su mainstream parfemi nekvalitetni.

Odlična stvar kod mainstream parfema je to što su namijenjeni širokoj publici i što nude puno širi spektar: od aroma i mirisnih razreda do cijena. Među njima svatko može pronaći nešto za svoj ukus jer u ovu skupinu parfema ulazi i onaj s potpisom Shakire i onaj s potpisom Diora.