5 zanimljivosti o parfemima koje možda niste znali

Kada se namirišeš omiljenim parfemom – nitko sretniji od tebe. U tom trenutku ne razmišljaš što se sve nalazi u bočici, odakle dolaze svi sastojci i sl. U nastavku doznaj 5 zanimljivosti o parfemima, poput one zašto isti parfem tebi paše odlično, a tvojoj prijateljici ne.

Kroz dim do parfema

Na gotovo svim jezicima mirisna tekućina u fancy bočici naziva se isto – parfem. Naziv dolazi od latinskoga “per fumum” što doslovce znači “kroz dim”. Parfeme, odnosno mirisne pripravke, koristili su stari Rimljani i Arapi (a prije njih Egipćani) koji su palili različite aromatične biljke u kombinaciji s mirisnim uljima. Potom bi prolazili kroz mirisni dim kako bi smanjili neugodne tjelesne mirise. Kasnije su parfeme i mirisne pripravke koristili kako bi zavodili, a čini se da se donekle ta funkcija zadržala i do danas.

Prvi parfem se – pio

Kada je riječ o povijesti parfema, prvi “pravi” parfem bio je Mađarska vodica. Nastao je u 14. stoljeću, a navodno se koristio i iznutra i izvana. U njegovu je sastavu bio alkohol, a vjerovalo se da će najbolje djelovati i da će pustiti sve svoje arome ako se nanese na kožu i ako se – proguta.

S obzirom koliko voliš svoj omiljeni parfem, malo je vjerojatno da bi kapljice trošila tako olako, zar ne? Možda da je u njemu neki super koktel, ali i dalje je poprilično nezamislivo.

Na prijateljici miriše super, a na tebi i ne baš

Sigurno ti se dogodilo barem jednom da kod prijateljice osjetiš neki parfem koji ti je baš savršen. Onda ga ti sebi kupiš i postane ti nepodnošljiv. To je zato što svaka osoba ima drugačiji pH kože koji ovisi o životnom stilu koji osoba vodi. Baviš li se sportom, pušiš li ili si na dijeti… Sve to utječe na završni touch koji će tvoj parfem dobiti.

Isto tako, nije neobično da se dogodi da parfem koji ti se sviđa i koji voliš odjednom počne drugačije mirisati. Ne znači nužno da se parfem pokvario. Moguće je da se u tom periodu nalaziš u stresnom razdoblju ili da si baš prešla na novi način prehrane. Da, da, gotovo svaka tvoja odluka ovisi o tome kako će parfem na tebi mirisati.

Kada želiš znati kakav je parfem zaista, znat ćeš jedino kada ga isprobaš na sebi. Ne na prijateljici, čak ne ni na papiriću u trgovini. Razlog više da kupovina parfema bude najzabavniji i svakako najmirisniji šoping ikad.

Nos parfemista procijenjen na milijun dolara

Kreirati parfem nije samo “pomiješati” različite sastojke. Svaki dobar parfemist poznat je po svom njuhu. Kada se neka osoba upusti u parfemistiku, jedan od početnih testova koji treba ispuniti je poprilično impresivan. Osobi se, naime, da mirisna tekućina s više od 200 mirisnih sastojaka od kojih treba pogoditi i točno imenovati baš svaki od njih.

Međutim, da je to zanimanje zbilja mješavina znanosti i umjetnosti i da se itekako isplati, pokazuje Jean Charles. Riječ je o parfemistu koji je svoj nos osigurao na milijun dolara! Baš kao što bi sportaši osigurali svoje noge, razumljivo je da i vrhunski parfemisti žele osigurati svoje osnovno oruđe za rad. Još zanimljivije u vezi Jeana Charlesa je da je pred kraj života izgubio njuh, baš kao što je Beethoven izgubio sluh. Unatoč tomu, kreirao je remekdjelo poput Miss Dior parfema.

Kupiš parfem, dobiješ dijamante

Na milijun dolara ne vrijedi samo nos Jeana Charlesa, nego i najskuplji parfem na svijetu. Riječ je o parfemu DKNY Golden Delicious. Da se jedna bočica napuni i kreira potrebno je više od 1500 sati rada.

Dok su se u bočici savršeno sljubile mirisne note jabuke, bijelog muškata, sandalovine i drugih aroma, izvana su se savršeno sljubili zlato i drago kamenje. Bočica DKNY Golden Delicious parfema obložena je s 2909 dragih kamenja poput različitih oblika i vrsta dijamanata, safira, rubina i turmalina, a prodana je za milijun dolara 2011. godine.